cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی کاغذ دیواری های pvc

wallpaper
21 / 100

روش محاسبه تعداد رول های کاغذ دیواری

یکی از سوال های متداولی که همیشه در مورد خرید کاغذ دیواری، پرسیده می شود، این است که چه تعداد کاغذ دیواری لازم است. قبل از هر چیزی بهتر این است که از مشخصات کاغذ دیواری ها مطلع شویم. کاغذ دیواری ها به صورت رولی می باشند. رول هایی به طول 10 متر و عرض 50 سانتی متر. البته که برخی کاغذ دیواری ها ممکن است عرض کارشون 70 سانتی متر باشه، ولی چیزی که در حال حاضر متداول است، رول های کاغذ دیواری با عرض 50 سانتی متر هستند. همچنین قبل از خرید هر محصول، سایز محصول رو می توانید بررسی کنید.

حال که از مشخصات کاغذ دیواری ها مطلع شدیم، برای دیوار مورد نظر چه مقدار کاغذ دیواری لازم است؟ با یک متر ساده می توانیم مقدار کاغذ دیواری مورد نظر خودمون رو طبق این فرمول پیدا کنیم. 

برای دیوارهای با ارتفاع زیر 2 متر: طول دیوار را متر میکنیم و تقسیم بر 2 میکنیم.

برای دیوارهای با ارتفاع بین 2 متر تا 3 متر: طول دیوار را متر میکنیم و تقسیم بر 1.5 میکنیم.

برای دیوارهای با ارتفاع بیشتر از 3 متر: طول دیوار را متر میکنیم و تقسیم بر 1 میکنیم.

 

مثال) یک دیوار داریم به طول 5 متر و ارتفاع 2.6 متر. چه مقدار کاغذ دیواری لازم داریم؟

جواب) طول دیوار که 5 متر می باشد را تقسیم بر 1.5 میکنیم. می شود 3.33 . این عدد را رو به بالا گرد میکنیم و میشود 4. تعداد رول کاغذ دیواری برای دیواری با این ابعاد یعنی 5*2.6 می شود 4 رول.

 

شاید سوال پیش بیاید و بگویید که شما که گفتید کاغذ دیواری ها رول های 10 متر در 50 سانتی هستند، یعنی 5 متر مربع مساحت دارند. خب چرا نیاییم، مساحت دیوار را تقسیم بر 5 کنیم؟

در پاسخ باید بگوییم، به دلیل اینکه کاغذ دیواری ها طرح دارند، برای مچ شدن و درست کنار یکدیگر قرار گرفتن، معمولا از سر و ته کاغذ ها بریده می شود تا طرح ها پشت سر هم تکرار شوند. برای همین مقداری از رول کاغذ دیواری ها همیشه به عنوان پرت کار می باشد. پس اگر میخواهید به روش مساحتی حساب کنید، مقدار مساحت دیوار را باید بر عدد 4 تقسیم کنید. که برای مثال قبل میشود 5*2.6=13 متر مربع که اگر تقسیم بر 4 کنیم می شود 3.25. که اگر عدد را رو به بالا رند کنیم می شود 4 رول کاغذ دیواری.

14 1 14 11zon

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *